Sunday, July 27, 2008

Formula Kejayaan Tempuhi Ujibakat : (I+P+P= x)


Salam kepada semua pelajar pelakon baru dan lama.

Tiba lah masanya untuk mengumumkan rahsia kejayaan bagi tempuhi setiap unijbakat dengan berjaya dan berkesan. Formula asli dan original ini hanya diceritakan kepada pelajar pelakon yang betul-betul ingin berjaya dalam hidup sebagai seorang artis dan anak seni. Itu lah keistimewaan dalam setiap kelas lakonan kami yang unik dan diterajui oleh kelas korrdinator yang sentiasa berdoa atas kejayaan setiap pelajarnya yang bercita-cita ingin menjadi yang terbaik dalam setiap cabang seni yang diminatinya: pelakon, pengacara, penyanyi atau model.

Rahsia kejayaan ini telah dirumus secara ringkas tetapi efektif dalam pelaksanaan dalam apa-apa jua kerjaya seni. Formula kejayaan ini adalah I-P-P. Haaah, nak tahu isi kandungannya? Hanya pelajar kelas kami telah ketahui rahsia rumusan khas bagi mereka yang betul-betul bersemangat dan ingin berjaya. Eh, bukan Institut Pengangkutan Petani. Rahsia.

Dalam setiap kelas kami, pelbagai jenis pelajar boleh didapati. Ada yang telah berjaya melepasi ujibakat RTM dan Akademi Fantasia. Ada yang masih bersedia untuk menghadapi cabaran akan datang, contohnya ujibakat LG MyStarz bulan depan. Ada yang sahaja ingin menimba ilmu dalam seni lakonan, pengacaraaan dan modelling. Ada yang lama MIA (Missing In Action), tetapi rekod bakat mereka tetap kami simpankan dan doakan kejayaan. Ada satu adegan yang kelakar, di mana salah seorang pelajar yang hadir kelas dalam keadaan kelam-kabut, sehingga bila minta dia baca skrip, persembahaannya bagai robot kaku. Melihatkan "ketidak-normalan" kelakuan pelajar yang berjaya ini, maka Kelas Korrdinator (Cikgu) pun bertanya apa sebenarnya berlaku? Rupa-rupanya, pelajar tersebut baru balik dari Ipoh melawat ibunya. Inilah bukti betapa komited pelajar ini terhadap kelas kami yang disyorkan keberkesannya bagi kejayaan dalam menempuhi setiap ujibakat, sampai dari Ipoh dan juga Penang pun nak hadir untuk belajar formula rahsia kejayaan ini. Adegan pelajar lain yang aneh, ada seorang yang bawa ular kesayangannya ke kelas sehingga menakutkan pelajar gadis yang lain sehingga menjerit. Tetapi mereka semua mempunyai satu objektif yang telus, iaitu untuk belajar cara memperbaiki dan mempersiapkan diri mereka untuk dunia seni.
Mereka yang belum ketahui rahsia kejayaan ini masih lagi sempat untuk belajar isi kandungannya. Tetapi bukan sesiapa sahaja yang akan diterima masuk kelas. Dan juga bukan mereka yang saje-saje ingin "mencuba", formula ini akan nampak keberkesannya. Hanya mereka yang komited, ikhlas, bersemangat dan betul-betul ingin belajar, baru formula rahsia ini akan mencetus kejayaan yang sepatutnya. Sms 012-2350091 untuk tempah kelas anda. Kelas hari Ahad sahaja yang ada tempat, hari lain sudah penuh. PERINGATAN: Bukan semua yang sms untuk tempah tempat dalam kelas akan dapat tempatnya. Hanya mereka yang didapati sesuai dan berpotensi untuk menjadi pelajar kelas sahaja akan dapat, harap maklum.

1 comment:

carotsusu said...

last week, it was my second class that l had attend although my will class start in March. I had so much fun. It was great, i learn how to express my feeling and built up my confindent more than before. In my positive view of opinion, this class not only to learn how to be an actor or actress, this class teach us how to be confident, fight with our nervous feeling. this such thing, we can apply for the whole life in any situation not only while we are acting. Seem i'm still studying in screen studies course, this class strenght my understanding on acting and the actor as well. well, some audience are easily critic on the credibility of one actor while acting, they didnt realize how hard to be acting in front of the camera, surrounded with people,and with different role of personality.hmm..anyway i can't wait for my class in March. "Formula Kejayaan Tempuhi Ujibakat : (I+P+P= x)", what is (I+P+P=x)?? and do we need to write a speech for this march class??? what the speech all about?? is it obt ourselve?? _ shaby